گزارش برنامه آب ملخ + عکس

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر

سجاد خرم زاده
گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر در این وبلاگ با برنامه ها و گزارشات کوهنوردی گروه و همچنین مسایل آموزشی کوهنوردی آشنا می شویم.

گزارش برنامه آب ملخ + عکس

آبشار آب ملخ واقع در منطقه سمیرم اصفهان و مجاور منطقه پادنا کهکیلویه و بویر احمد و همچنین بخش فلارد استان چهارمحال و بختیاری می باشد. سرچشمه آبشار از کوهی بلند به سمت رودخانه خرسان سرازیر می شود و قبل از آن از مسیر تخت سلیمان که پلی طبیعی مملو از درختان انبوه و شاداب بر روی رودخانه خرسان می باشد عبور می نماید.

در روز اول اردیبهشت 1391 گروه اوج متشکل از 28 نفر از اعضا با دو دستگاه مینی بوس ساعت 5 صبح فرخ شهر را به سمت آب ملخ ترک کردند.

با رسیدن به پل قرّح در اخرین نقطه استان، مسیر را به طرف سمیرم اصفهان تغییر داده و پس از طی حدود 10 کیلومتر به فرعی روستای آب ملخ در سمت راست جاده رسیدیم و با طی مسافتی حدود 5 کیلومتر جاده خاکی و سراشیبی به رودخانه خرسان در مجاورت روستا رسیدیم و صبحانه را در همان مکان تناول نمودیم.

پس از صرف صبحانه به طرف آبشار که حدود 2 کیلومتری روستا قرار داشت حرکت کردیم.

مسیر حرکت شامل پاکوب مشخص و زیبایی در حاشیه رودخانه با چشم انداز جنگل می باشد.

با رسیدن گروه بر روی تخت سلیمان اعضا مشغول تماشا ی مناظر بی بدیل آبشار شدند و از چشمه پر آبی که از دل شکافی در روی تخت سلیمان می جوشید و به دو طرف تخت سلیمان جاری می گشت و از آنجا به آبشار زیبایی تبدیل می شد و به رودخانه می ریخت دیدن کردند.

با صرف نهار و استراحت به پایان یک روز زیبا و دل انگیز نزدیک شدیم و با توجه به طولانی بودن مسیر برگشت (حدود 3:30 ساعت) آماده عزیمت به سمت فرخ شهر شدیم. مسیر برگشت از روستای مال خلیفه لردگان بود که از چشمه زیبای این شهر نیز دیدن کردیم.